Kontakt
 
Kontakta oss
Öppettider: 
Telefontid mån–fre, kl. 07:30 – 16:00. Se avvikande öppettider under jul och nyår på Kundservice egen sida. ...
  Nyhetsbrev
 
Tack för ditt intresse! För att slutföra registreringen ber vi dig att bekräfta genom att klicka på länken i det mail som har skickats till dig. Du kan alltid återkalla ditt samtycke via en prenumerationslänk i nyhetsbrevet eller genom att skicka ett mail till info.gyprocse@saint-gobain.com. Du kan läsa vår personuppgiftspolicy här - Integritetspolicy och användarvillkor

You are here

SGTS Nordic & Baltics söker 2nd line tekniker, Stockholm

2 April 2020
Gyproc söker personal

Saint-Gobain Technology Services Nordic & Baltic söker en teknikintresserad 2nd line tekniker till SGTS Nordic & Baltics

Har du tidigare erfarenheter av att arbeta med IT-support och systemstöd? Har du ett stort genuint intresse av IT och problemlösning samt söker utmanande arbetsuppgifter i en teknisk utvecklande och internationell miljö? 

Vi söker nu en serviceminded och lösningsorienterad 2nd line tekniker med genuint intresse för teknik. Med noga utvalt sortiment av smarta tjänster och lösningar och strävan efter att ständigt effektivisera och förenkla sina kunders arbete. 

Arbetsbeskrivning 

I din roll som 2nd line tekniker har du stor användning för din känsla för service och din förmåga att hantera och leverera problemlösningar till medarbetarna. Vi behöver en initiativtagare och strukturerad person som kan ge tekniksupport och systemstöd via ett ärendehanteringssystem. Arbetet innebär att lösa tekniska ärenden av tyngre karaktär kring AD, Windows 10, Office, hårdvara, nätverk, skrivare och liknande. Ett krav är att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och relevant utbildning.

Din profil 

Du har eftergymnasial utbildning inom IT och minst 5 års arbetslivserfarenhet inom tekniksupport/systemstöd. Det är meriterande om du har erfarenhet av logistik, gärna inom grossistverksamhet och kan VMware/Linux. 

Du har ett driv och gillar utmaningar som rör problemlösning med användarnas behov i fokus och besitter god kommunikativ förmåga då mycket information ska snabbt ut till olika delar av verksamheten eller till enskilda personer. Du arbetar i ett team där ditt eget ansvar ställer krav på god organisation och struktur. Du klarar av att arbeta i ett hektiskt tempo som är varierande. 

För att bli framgångsrik i denna roll behöver man ha en god känsla för service och förståelse för hur man arbetar med ärenden. Att du brinner för teknik och IT, det kommer att hjälpa dig ytterligare i rollen som 2nd line tekniker. Då SGTS organisationen är en internationell organisation spridd runt regionen i 5 olika länder, är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska obehindrat. Om du behärskar annat nordiskt språk så är det definitivt en fördel. 

Placering

Tjänsten är placerad i Stockholm norrort på plats alla vardagar, nära kommunikationer. 

Ansökan

Vi kommer att intervjua fortlöpande för denna tjänst, så skicka din ansökan redan idag! Skicka ansökan och CV till eric.wikman@saint-gobain.com senast den 10 april.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

-----------------------------------------

Ladda ner platsannons som pdf >>