Kontakt
 
Kontakta oss
Öppettider: 
Telefontid mån–fre, kl. 07:30 – 16:00. Se avvikande öppettider under jul och nyår på Kundservice egen sida. ...
  Nyhetsbrev
 
Tack för ditt intresse! För att slutföra registreringen ber vi dig att bekräfta genom att klicka på länken i det mail som har skickats till dig. Du kan alltid återkalla ditt samtycke via en prenumerationslänk i nyhetsbrevet eller genom att skicka ett mail till info.gyprocse@saint-gobain.com. Du kan läsa vår personuppgiftspolicy här - Integritetspolicy och användarvillkor

You are here

Thomas Viktorsson blir Kategorichef på Gyproc

28 Maj 2020

Thomas firar sitt tionde år på Gyproc och går samtidigt in i rollen som Kategorichef.

Thomas Viktorsson började på Gyproc som Distriktsansvarig i Stockholm för drygt tio år sedan men har de tre senaste åren jobbat som Försäljningschef. Som Kategorichef kommer han arbeta helhjärtat med att forma Gyprocs erbjudande efter marknadens önskemål med fortsatt fokus på funktion och Byggoptimeringen som så tydligt visar att miljö och ekonomi hör ihop.

Vad är dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kategorichef?

Jag kommer att ansvara för Gyprocs erbjudande på svenska marknaden, driva sortiment och utvecklingsfrågor. Rollen har ett kommersiellt fokus med användartekniskt perspektiv med en given koppling till vår byggoptimering. Vi har som marknadsledande aktör inom vårt område ett ansvar att koppla miljö och ekonomi till funktion vilket är själva essensen av Gyproc Byggoptimering. Internt blir jag länken mellan Utvecklingsavdelning, Teknisk avdelning och sälj & Marknad.

Kategorichefsrollen är ny på Gyproc, vad innebär det för Gyproc Sverige och marknaden?

Produktschefsrollen på Gyproc har tidigare varit väldigt tekniskt inriktad. Den här rollen har tydligt marknadsfokus och det är inom sälj som jag har min bakgrund. På Gyproc är man tekniskt insatt även när man jobbar på sälj och jag tror att den kombinationen tillsammans med den djupa kunskap och kreativitet som mina fantastiska kollegor på R&D och vår Tekniska avdelning har, kommer resultera i många nya produkter, system och tjänster som tillför marknaden positiva effekter.

Vad brinner du mest för i ditt arbete?

Byggoptimering! Att mitt arbete resulterar i produkter, system och smarta lösningar som tydligt visar stora positiva effekter för miljö och ekonomi. Att Gyproc fortsatt ska kunna optimera projekt efter projekt på ett sätt som gör alla inblandade nöjda med tydliga vinster oavsett om det är avfallshantering, tidsåtgång, miljö eller arbetsmiljö det handlar om. Detta genomsyrar redan hela vår organisation men erbjudandet och möjligheterna kommer kunna förfinas och nya lösningar arbetas fram i samarbetet när vi nu får en tydlig kategoristyrning med mig som länk mellan alla funktioner.

Det här är ditt tionde år på Gyproc. Vad är det som är så bra med att arbeta på Gyproc?

Vi har ett oerhört kompetent gäng i hela organisationen som alla sätter kundnyttan främst och det är en styrka att ingå i en så stor och väletablerad koncern som Saint-Gobain är. Här finns en enorm kunskapsbas världen över med produkter och system som vi här i Sverige och Norden inte har hört talas om. Det ska bli kul att öppna den lådan och förhoppningsvis kunna plocka upp saker att tillföra vårt redan vassa erbjudande om funktion och byggoptimering.